Kullanıcı deneyiminizi daha iyi hale getirmek için bu web sitesinde çerezleri kullanıyoruz. Devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş oluyorsunuz. Çerez Politikası Kabul Ediyorum
geri dön

Markalar için kurumsal sosyal medya yönetimi hizmeti

Sosyal medya kullanımının artması ile markalar sosyal medya yönetimlerini profesyonellere (reklam ajanslarına) bırakmaya başladılar. Tüm mesaisini dijital reklamlara harcayan firmaların markalara sosyal medya yönetiminde ciddi katkıları olmaktadır.

Sosyal medya mecraları, hedef kitle ile markanın bağ kurabilmesi ve devamlı iletişimde kalabilmesi için vazgeçilmez olmuştur. Türkiye' nin en büyük markalarından tutun da kobilere kadar her marka sosyal medya yönetiminin önemini anlamış ve bu anlamda adımlar atmaya başlamıştır.

Markaların temsil ettiği değerlerin, misyonunun sosyal medyada kreatif fikirlerle ve zengin içeriklerle yer bulması markalara avantajlar sağlamaktadır.

İtibar her mecrada olduğu gibi sosyal medyada da çok büyük önem taşımaktadır. Tüm markalar bunun bilincinde olarak adımlar atmaktadır.

İyi bir sosyal medya planlamasının markanın imajını olumlu yönde ciddi etkileyecek, satışlarını arttıracak, marka bilinirliğini arttıracaktır. Üstelik geleneksel reklamlardan aynı verimi almak için kullanılacak bütçenin 1/10' uyla bu gerçekleştirilebilecektir.

Sosyal Medyada Nelere Dikkat Edilmeli?

Markaların sosyal medyada dikkat etmesi gerekenleri madde madde sıralamak gerekirse;

  • Herkes hedef kitleniz olamaz, hedef kitlenizi çok iyi belirlemelisiniz,

  • Rakip analizine önem vermeli, rakiplerinizin bu mecralarda neler yaptığını adım adım takip etmelisiniz,

  • # Analizi ile hedef kitlenizin aramalarında görünür olmalısınız,

  • Kaliteli içerikler ile etkileşimi arttırmalısınız,

  • Yazı fontundan logo kullanımınıza kadar tüm post tasarımları markanızın kurumsalından ayrılmamalı ve hep aynı çizgide olmalı,

  • Devamlı satış odaklı paylaşımlardan ziyade bilgilendirici ve ilgi çekici içeriklere odaklanmalısınız,

  • Hedef kitle analizinizi yaptıktan sonra reklam çıkmalısınız,

  • Hedef kitlenizin hangi günlerde ve saatlerde bu mecralarda olduğunu iyi analiz etmeli ve gönderilerinizi bu saatlerde gerçekleştirmelisiniz,

  • Sosyal medya hesaplarınız için kısa, orta ve uzun vadeli hedefler koyamlısınız,

  • Gelen yorumları ve özel mesajları yanıtsız bırakmamalı ve hedef kitlenizle devamlı iletişim halinde olmalısınız.

Hangi Sosyal Medya Hesaplarını Açmalısınız?

Belki de en çok yapılan hatalardan biridir. Her sosyal medya mecrasında olmak markalara vakit kaybı yaratabilir. Hedef kitle analizi bu konuda çok büyük önem taşımaktadır. Hedef kitlenizin hangi sosyal medya platformlarında daha çok vakit geçirdiğini iyi analiz etmeli ve bu yönde kararlar almalısınız. Bu şekilde bütçelerinizi ve enerjinizi çok daha verimli kullanabilirsiniz.

Henüz sosyal medya mecralarına yeni giriyorsanız, bu konuyu analiz edebilmek için rakiplerinizi araştırabilirsiniz. Rakipleriniz hangi mecralarda etkileşim alıyor, takipçisi daha fazla bu tarz araştırmalar ile doğru sonuçlara ulaşabilirsiniz. Bunun yanında kendi müşterileriniz arasında da küçük anketler yapmak size mutlaka doğru sonuçları verecektir. Bir markanın en büyük avantajı hedef kitlesiyle, tüketicileriyle iletişim halinde olmasıdır.

Markanızın sosyal medya yönetimi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Markalar için kurumsal sosyal medya yönetimi hizmeti